14 mars 2010

GOA del 1

Vi börjar på hotellet...

Mina intryck från Goa. Del 1. Vi anlände sent, hann bara känna värmen och ana utsikten. Första morgonen vaknade jag klockan sju. Med lite fjärilar i magen och kamera gick jag ut genom en lång sval hotellkorridor och när jag kom ut och kände värmen och de indiska dofterna kan jag lova att jag såg lika lycklig ut som en nyförälskad.

Marriott Resort Goa. Fem stjärnor.

Indisk hotellfrukost. Böngryta, nåt risjox, små bollar av nåt slag, naanbröd, färskpressad annansjuice och en favorit: korianderchutney.

Pool i nära anslutning till havet. Minst sagt. Här passerade extremt många, extremt rostiga fartyg med jord på längs kanalen in i Goa. Och trots att det var fel tid på året fick vi se delfiner simma förbi.

Ingen blomma doftar som jasmin...

Grind för att förhindra att strandvandrare ska förirra sig upp till lyxpoolen.

Miramar Beach. Röd flagg. Pga strömmar och stora rostiga schabrak på väg ut i Indiska Oceanen.

Chef i kabinen och ultimat Goa-guide. Och världens bästa sällskap!

Marriott. Vi fick ett litet kort att visa upp när vi kom tillbaka. För att komma in genom grinden igen.

Vårat rum. Till vänster.

Fortsättning följer...

2 kommentarer: