29 juni 2010

Stylist: Lisa Lemke

Stylist: Lisa Lemke.

Idag har jag fotat glass tillsammans med fotograf Lennart Sjöberg. Eftersom det var årets varmaste dag i Göteborg och vår uppgift var att fota en perfekt glasskula var vi väldigt glada över att ha sällskap av matstylisten Lisa Lemke. Innan fotograferingen letade vi ganska länge efter en tillgänglig stylist som kunde passa. Det var inte helt lätt visade det sig. Jag känner Lisa lite sen innan, men bara som matskribent, så när jag rådfrågade en gemensam vän som fotar en hel del mat fick jag veta att Lisa även stylar sina matkreationer. Lycka för oss! Och så bra det blev. Glassbilden lovar jag att visa längre fram. Mer info om Lisa Lemke på hennes hemsida. Hon får för övrigt mina varmaste rekommendationer.



Fotograf: Henrik Frithiof
Fotograf: Åsa DahlgrenFotograf: Stefan EdetoftFotograf: Agneta ThorsénFotograf: Annika Broman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar