25 maj 2010

Fotograf: Bruno Ehrs

Fotograf: Bruno Ehrs.

Bruno Ehrs har jobbat som fotograf i över 35 år, han finns representerad på Nationalmuseum och Moderna Museet, har haft ett stort antal utställningar och gett ut flera böcker. Han har fotograferat allt från städer, byggnader, mat till kändisar och är just nu aktuell med kungafamiljens nya officiella bilder.

Det är någonting som fängslar mig med Bruno Ehrs bilder och hans eget citat tror jag sätter fingret på just vad det är: "Som fotograf måste jag dramatisera. Jag vill fotografera saker som jag vill att de ska se ut, inte hur de faktiskt ser ut. Gärna med en underliggande dimension av något som adderar värde till bilden."

Dramatiken, närvaron och färgerna i bilderna gör att jag vill titta länge och j
ag är väldigt glad över att få visa några av Bruno Ehrs bilder. Det blir lite fler än vanligt för det var sannerligen inte lätt att välja. För er som får mersmak rekommenderar jag ett besök på hans hemsida.

Citatet är taget från tidningen Proffsfoto by Cap&Design, finns i butik nu och innehåller en åtta sidor lång intervju.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar